moens sportsfiskerforening

Det lille fiskeblad fra forår 2012 kan læses her

Det lille fiskeblad fra efterår 2011 kan læses her

Klik her for side 2 (PDF)

Ældre udgaver af af det lille fiskeblad

Klik her for side 1 (PDF) efterår

Klik her for side 1 (PDF)efterår

Klik her for side 1 (PDF)forår

Klubben

Møns Sportsfiskerforening er en forening for lyst- og sportsfiskere, som enten bor på Møn og omegn, eller i København, som der specielt er mange medlemmer fra, eller sportsfiskere som bare har en stor interesse i Møn og dens mange gode fiskemuligheder.

Møns Sportsfiskerforening har omkring 60 medlemmer og er medlem af Danmarks Sportfiskerforbund.

Da der er mange medlemmer fra København afholder foreningen ikke forenings aftener eller lignende, men en gang om året møder mange op til en hyggelig generalforsamling, gerne sidst i januar, hvor årets fiskeri først drøftes , derefter uddeles vores to pokaler og præmier for de forskellige konkurrencer i løbet af året, dernæst fortæller vandpleje folkene lidt og laver en konkurrence med præmie til de 3 bedste, alt i mens alle glæder sig til de hjemmelavede gule ærter.

Desuden afholdes 2 ørredkonkurrencer hvert år, en forår og en efterår, en pointturs-konkurrence, der løber hele året rundt på bestemte datoer og endvidere er der en konkurrence om den største ørred både fra land og fra båd.

Klubben plejer også at stille med et hold til DM i havfiskeri.

Møns Sportsfiskerforening har også en meget aktiv vandpleje afdeling med Kim Keldborg og Christian Skotte som primus motor. På vestmøn er der blevet restaureret to store vandløb, Hårbølle Bækken og Damme vandløbet. Derudover fokoseres der på andre Mønske vandløb, som trænger til at blive gjort fiskevenlige. Hvor man før troede, at de mønske vandløb var for små og ubrugelige til fiskeyngel, har det nu vist sig, at netop de små vandløb er de mest produktive til produktion af ørredyngel.

Et medlem som desværre ikke er mere, har gjort sig særlig bemærket i foreningen i over 25 år, det er Bengt Reimar, der boede i Lyngby, men som altid opholdt sig rigtig meget på Møn i sin campingvogn med sin kone Tove og fiskede rigtig meget i alle årene ved de mønske kyster.
Han havde også den hobby at støbe blink, specielt var hans ørredblink Silling og Bamse meget kendte blandt mange lystfiskere og de blev støbt i forskellige vægtklasser og malet i mange farvenuancer. Til sidst skrev Bengt blinkenes navne og vægt med en en ultratynd streg, så det blev rene kunstværker, som man absolut ikke ville miste i et bundbid.

Her Bengt med sin store havørred på 11,7 kg